KAIP VAIZDO ŽAIDIMAI KEIČIA SPORTINIUS ŽAIDIMUS TIKROVĖJE?

Spausdinti

1Informacinės ir ryšių technologijos efektyviai spartina žinių įgijimo ir tobulinimo procesus. Jie labai palengvina įvairių įgūdžių tobulinimo ir tobulinimo būdų modernizavimo procesą. Vaizdo žaidimai, tokie kaip futbolas, krepšinis ar lengvoji atletika, vis dažniau naudojami treniruočių patalpose ir padeda sportininkams tobulėti. Jie pakelia aktyvumo lygį ir padidina norą užsiimti mėgstama sportine veikla.

1


Tokio tipo žaidimai skatina žaidėjus susižadėti, o tai savo ruožtu gerina jų pažinimo ir koordinavimo įgūdžius. Daugelis jų turi ir fizinį aspektą, kuris padidina žaidėjo atletiškumą ir lankstumą.

Daugelis taip pat mėgaujasi šiais žaidimais kaip pramogine veikla, o kiti aktyviai stebi žaidimų tendencijas ir turnyrus. Jie tapo tokie populiarūs, kad galite rasti daugybę internetinių žaidimų, kuriuos galite lažybų internete.

Tokie vaizdo žaidimai kaip „FIFA“ buvo skirti atspindėti sporto tikrovę. Netrukus jie pradėjo keisti futbolą, paveikdami profesionalius žaidėjus ir visuotinį požiūrį į šią sporto šaką.

2

Prieš pirmąjį pasirodymą „Arsenal“ varžybose puolėjas Alexas Iwobi atkreipė dėmesį į kitos komandos žaidėjų pavardes ir bandė nustatyti savo tiesioginį priešininką. Jo vadybininkė Arsène Wenger ir „Arsenal“ treneriai siūlė patarimus. Tiesa, vietoj patirties Iwobi taip pat pasitelkė ir kitą patikimą šaltinį - „FIFA“vaizdo žaidimą.

Milijonai futbolo gerbėjų visame pasaulyje žaidžia tokius vaizdo žaidimus kaip rekordiškai parduodamą „FIFA“ iš „Electronic Arts“, „Pro Evolution Soccer“ ir  „Football Manager“.

Andrea Pirlo paskelbė, kad „be jau išrasto rato,„ PlayStation “yra geriausias visų laikų išradimas“. Zlatanas Ibrahimovičius savo autobiografijoje rašė, kad karjeros pradžioje jis „galėjo praleisti 10 valandų be poilsio“ žaisdamas futbolą vaizdo žaidimuose. Kiekvieno sezono išvakarėse Johnas Terry rengė „Chelsea“ komandos draugų „Pro Evolution Soccer“ susitikimus.

Barselonos futbolo komandoje buvęs Lionelio Messi komandos draugas Viktoras Vázquezas prisiminė, kad Messi per „FIFA“ turnyrus „žaisdavo po tris valandas be pertraukos“. Messi „Barcelona“ komandos draugas Gerardas Piqué patvirtino, kad jis žaisdavo „FIFA“ „keliaudamas, viešbutyje ar su komanda“.

Vienas iš brangiausių pasaulio žaidėjų Paulas Pogba 2014-ųjų metų pasaulio futbolo čempionato metu žaidė „Football Manager“. Žaidime jis pats vadovavo „Chelsea“ ir kartu pats buvo šios komandos vidurio puolėju.

Taigi, „Arsenal“ žaidėjas Iwobi užaugo kartu su vaizdo žaidimais. Be abejo, jis žaidė futbolą ir su savo komanda šalia savo namų. Jo  treneriai išgrynino jo talentą bei įskiepijo drausmę ir atsidavimą futbolui. Tačiau pats Iwobi savo aistrą futbolui visgi sieja su „FIFA“.  Iwobi valandų valandas bandė atkartoti triukus, kuriuos jo mėgstami futbolininkai galėjo atlikti tik virtualioje erdvėje. Jų įsisavinimas labai jam padėjo futbolo karjeroje.

„FIFA“ ir „Pro Evolution Soccer“ vaizdo žaidimų kūrėjai nuolat stebi tikrų žaidėjų judesius, kad jų modeliavimas virtualioje erdvėje būtų kuo tikroviškesnis. Profesionalų galimybė testuoti naujoves ir jų reakcija rodo, kad kūrėjams tikrai sekasi. Vaizdo žaidimai atspindi realų sportą.

Ibrahimovičius sakė, kad, būdamas jaunas ir nepatyręs žaidėjas, „dažnai stebėdavo vaizdo žaidimų sprendimus, kuriuos vėliau panaudodavo realiame žaidime“. Miuncheno „Bayern“ ir Vokietijos gynėjas Matsas Hummelsas pastebėjo, kad „galbūt kai kurie žaidėjai, atsidūrę aikštelėje, naudoja tai, ką išmoko žaisdami „FIFA““.

Vaizdo žaidimų poveikis tuo nesibaigia. Pirlo teigė, kad Pepo Guardiolos futbolo vizija kilo būtent kompiuterių dėka. Jo „švelnus žaidėjų programavimas“ yra grynas „PlayStation“, - rašė Pirlo. Analitikų teigimu, seisminis futbolo, kuris iš esmės yra gana konservatyvus sportas, kitimas gali būti skolingas vaizdo žaidimų sėkmei.

Apibendrinant, tyrimai parodė, kad vaizdo žaidimų naudojimas ugdymo ir lavinimo procese gerina fizines savybes. Tai taip pat skatina pažinimo funkcijas, stiprina socializaciją ir kelia norą sportuoti. Taigi visa tai galiausiai susiveda į subjektyvų sprendimą dėl kokybės ir malonumo: kokį žaidimą jums patinka žaisti labiausiai?

Vaizdo žaidimų industrijos uždavinys yra padaryti vaizdo žaidimus tokius pat veiksmingus kaip sportas, mankšta ar kitokia fizinė veikla. Kartu tokie žaidimai siekia būti įtraukiantys, realūs ir prieinami. Įrodyta, kad žaidžiant sportinius vaizdo žaidimus, pagerėja vartotojų motorinė veikla.

Racionalus tokių vaizdo žaidimų naudojimas optimizuoja ugdymo procesą. Šiuolaikiniai vaizdo žaidimai suasmenina žaidimo elementus, leidžia pasirinkti sunkumo lygį ir fizinio aktyvumo tipą, turi vartotojo pasirengimo pokyčių vertinimo sistemą bei didina motyvaciją sportuoti.

 


Draudžiama www.zarasuose.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio administracijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti www.zarasuose.lt kaip informacijos šaltinį ir naudoti aktyvią www.zarasuose.lt nuorodą.


Publikuojamų straipsnių autorių nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone, tačiau yra kiek įmanoma tiksli ir neklaidinanti. Už pateiktos informacijos aktualumą ir tikslumą atsako jos pateikėjai, mūsų informacijos šaltiniai.


www.zarasuose.lt administracija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi ar pažeidžia įstatymus. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Daugiau informacijos apie slapukus ir kaip juos ištrinti rasite čia.

  
EU Cookie Directive Module Information