KAS YRA GERAS ĮMONĖS VADOVAS?

0
56
vadovas

Kaip būti geru vadovu rašoma daugelyje straipsnių, knygų, rengiami įvairūs mokymai ir paskaitos, kuriuose aiškinama, ką turi žinoti ir kaip turi elgtis įmonės „galva“. Galbūt kam nors tie patarimai atrodo banalūs, tačiau jie tik dar kartą įrodo, jog būti geru įmonės vadovu nėra lengva – tam kad vyrautų ne tik verslo sėkmė, bet ir personalas gerai jaustųsi sukurtoje aplinkoje. Tiesa, nors ir tam tikri gebėjimai yra išugdomi su laiku, pačius pradmenis galima išmokti ir tuomet drąsiai kaupti patirtį.

Inovatyvumas

Būti geru vadovu ypatingai yra sunku tiems, kurie yra įkūrę savo įmonę – problemos su jos išlaikymu, susitikimai, partnerių ieškojimai, tinkamos darbinės aplinkos kūrimas ir kiti rūpesčiai nukrenta ant paties vadovų pečių, todėl dažnai nutinka atvejų, kad labiausiai nukenčia patys darbuotojai, kurie bando įveikti vadovo streso priepuolius. Tiesa, yra atvirkštinis variantas, kad jau yra sukurta įmonė, visos pradinės problemos išspręstos, o reikia tik tinkamo įmonės lyderio. Tokiu atveju yra pasitelkiama vadovų atranka, kurios metu yra išrenkamas geriausias tos įmonės kandidatas. Na, bet tai nėra taip svarbu, kaip vadovas buvo išrinktas. Svarbiausia yra išlaikyti racionalų protą ir atsižvelgti į keletą aspektų, kurie padeda būti geru įmonės vadovu.

Įmonė lyderis neturi bijoti naujovių. Vadovai turi būti lankstūs, lengvai prisitaikantys prie naujos aplinkos bei nebijantys tam tikrų permainų. Reikia nenustoti ieškoti vis naujų galimybių, kurios gali padėti dar labiau ištobulinti įmonės reputaciją. Taip pat išmokti ne tik klausyti, bet ir girdėti savo darbuotojus – galbūt jie turi tam tikrų idėjų, kurios padės didinti įmonės kompetencines galimybes. Vadovo užsispyrimas ir nelankstumas tik stabdo įmonės tobulėjimą ir visą progresą.

Problemų sprendimas ir tikslų įgyvendinimas

Vadovas turi nebijoti atsiradusių problemų ir iš karto ieškoti jos atsiradimo priežasčių. Žinoma, kad ir kaip jas būtų sunku priimti, tam, kad visiems būtų naudinga (pačiam vadovui, įmonei ir jos darbuotojams) visus sunkumus reikia įveikti ir išspręsti problemą.

Geras vadovas nėra tas, kuris labai atlaidus ar griežtas, o tas, kuris sugeba pasiekti žmonių (kuriems jis vadovauja) geriausius rezultatus. Darbuotojams, kuriems yra nustatyti aukšti standartai, dirba sparčiau ir efektyviau. Žinoma, darbuotojų pastangos dirbti priklauso ir nuo to, kiek pastangų įdeda ir pats įmonės vadovas, todėl jis tikrai negali tinginiauti.

Geriausias vadovas yra tas, kuris geba paaiškinti visus iškilusius klausimus arba rasti jiems tinkamiausią sprendimą. Vadovo pagalbininkas yra aiškios taisyklės, kurios nusako ką ir kaip reikia daryti. Svajonių ir įsivaizduojamą darbą galima paversti realiu, kai yra sukurtos strateginės taisyklės. Metų pradžioje pasitarkite su savo darbuotojais ir sukurkite tokias taisykles, kurių bus lengva laikytis, o jos bus skiriamos ne tik darbuotojams, bet ir pačiam vadovui.

Vertinimas ne tik savo, bet ir kitų laiką

Vadovui kiekviena minutė yra labai svarbi. Laikas yra skirtas tam, kad būtų galima apgalvoti visus reikiamus sprendimus. Labai svarbu, kad vadovas gebėtų susidėlioti visus darbus nuo svarbiausio iki ne tokio svarbaus bei nustatytų, kas tuos darbus galėtų tinkamai atlikti. Tokiu atžvilgiu geriau vadovautis kokybe, o ne kiekybe, nes kiekvienas nuklydimas į šoną, sudarys tik dar daugiau bėdų, kurios reikalaus dar daugiau laiko skyrimo tam tikriems procesams. Geriausi vadovai geba laikytis savo nustatytos dienotvarkės ir atlikti visus svarbius darbus, nes žino, jog laikas yra svarbus visiems, o ne tik jam vienam.

Daugiau naudingos informacijos apie įmonės vadovus, jų paieškas ir atrankas galima rasti užsukus į Indigroup internetinę svetainę.

*Draudžiama www.zarasuose.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio administracijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti www.zarasuose.lt kaip informacijos šaltinį ir naudoti aktyvią www.zarasuose.lt nuorodą.

Publikuojamų straipsnių autorių nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone, tačiau yra kiek įmanoma tiksli ir neklaidinanti. Už pateiktos informacijos aktualumą ir tikslumą atsako jos pateikėjai, mūsų informacijos šaltiniai.

www.zarasuose.lt administracija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi ar pažeidžia įstatymus. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Parašyti komentarą

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami Video

Taip pat skaitykite