KAIP DŽIOVINTI VAISIUS IR DARŽOVES NAMUOSE?

Spausdinti

vaisiaiRuduo yra puikus metų laikas, kai galima pagalvoti apie vaisių ir daržovių džiovinimą. Ne tik gamta, bet ir mūsų virtuvėje esantys maisto produktai pakeičia spalvas. Vaisių ir daržovių džiovinimas yra puikus būdas kitu pavidalu gauti žmogaus organizmui reikalingus vitaminus bei mineralus.

Nuo ko pradėti vaisių ir daržovių džiovinimą?

Kadangi Lietuvoje, rudens metu, neturime tokios kaitrios saulės, rekomenduojama vaisius ir daržoves džiovinti orkaitėse arba elektrinėse džiovyklėse (šios yra labai patogios, nes vienu metu galite džiovinti skirtingus vaisius bei daržoves). Viskas turi prasidėti nuo pasirinkimo, todėl išsirinkti norimas gėrybes. Geriausia yra džiovinti porus, morkas, pomidorus, salierus, česnakus, svogūnus, kriaušes, obuolius, įvairiausias (mėgstamiausias) uogas, moliūgus, aitriąsias paprikas, grybus, vaistažoles, žalumynus bei kitų vaisių ir daržovių, kurie jums patinka būtent savo išdžiovintoje būsenoje. Vis populiarėja džiovintų vaisių rutuliukai, kuriuos galima pasigaminti ir namuose, tačiau siūloma pirmiausiai jų įsigyti tam specializuotuose parduotuvėse,pamatyti, kaip atrodo bei paskanauti, koks jų natūralus, bet itin geras skonis turi būti!

Galite džiovinti ir skirtingus mišinius, pavyzdžiui: susmulkinkite česnakus, svogūnus, porus, morkas, ir gausite puikų daržovių „troškinį“, kurie itin tiks pagardinti maisto patiekalus. Pasitelkę vaizduotę, galite sukurti įvairiausių ir neragautų prieskonių mišinių variantų!

Džiovinti vaisius ir daržoves yra verta, nes žinote, ką jūs džiovinate - tai yra vaisiai ir daržovės, kur jūs patys užsiauginote, jie yra natūralūs, be cukraus ir jokių priedų.

Kaip išsaugoti džiovintus vaisius ir daržoves, kad jie neišbrinktų?

Džiovintus vaisius ir daržoves reikėtų laikyti tamsioje, sausoje ir vėsioje vietoje. Juos galima ten laikyti nors ir ilgiausią laiką, o tai nereikalauja didelių pastangų, jog kuo greičiau reikia suvartoti produktą (tam, kad jis nesugestų). Žinoma, drėgmė yra pats didžiausias priešas džiovintų gėrybių, todėl jas geriau laikykite stiklainiuose su dangteliais negu plastikiniuose maišeliuose. 

Džiovinti vaisiai ir daržovės yra patogūs tuo, kad jie neužima daug vietos (nes džiovinimo metu susitraukia) ir išsaugo savo turimus vitaminus bei mineralus. Tiesa, padauginti džiovintų vaisių ir uogų nereikėtų, nes juose iš savęs yra labai daug cukraus. Džiovindami patys, galite reguliuoti cukraus kiekį vaisiuose ir daržovėse ir net nenaudoti šios saldinimo priemonės.

Tam, kad viskas vyktų sklandžiai - gerai nuplaukite šviežius vaisius ir daržoves, o jeigu reikia, nulupkite ir jų odelę. Vaisius palikite natūraliai nudžiūti. Susmulkinkite vaisius ir daržoves iki norimo dydžio (turėkite omenyje, kad kuo didesni gabaliukai - tuo jie ilgiau džiūsta). Aišku, šis procesas priklauso individualiai nuo kiekvieno vaisiaus ir daržovės, nes jų vandens kiekis yra skirtingas.

Vaisius reikėtų džiovinti apie 10 - 14 valandų, 55 laipsnių temperatūroje, daržoves - 6 - 10 valandų, 50 laipsnių temperatūroje, prieskonius ir žoleles - 4 - 8 valandas, 35 laipsnių temperatūroje, o grybus - 5 - 7 valandas, 65 laipsnių temperatūroje.

Ką dar reikėtų žinoti apie džiovintas gėrybes?


Draudžiama www.zarasuose.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio administracijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti www.zarasuose.lt kaip informacijos šaltinį ir naudoti aktyvią www.zarasuose.lt nuorodą.


Publikuojamų straipsnių autorių nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone, tačiau yra kiek įmanoma tiksli ir neklaidinanti. Už pateiktos informacijos aktualumą ir tikslumą atsako jos pateikėjai, mūsų informacijos šaltiniai.


www.zarasuose.lt administracija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi ar pažeidžia įstatymus. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Daugiau informacijos apie slapukus ir kaip juos ištrinti rasite čia.

  
EU Cookie Directive Module Information