Vis daugiau privačių klientų ir įmonių domisi prekių, produkcijos tarptautiniu gabenimu. Logistikos verslui klestint, užsakymų apimtims didėjant, svetur eksportuojama produkcija ne visuomet tinkamai supakuojama, tad kroviniai apgadinami, patiriama nuostolių, sugaištama daugiau laiko. Tad kaip supakuoti, kodėl dar svarbu tinkamai supakuoti prekes ir kokias pakuotes rinktis?
Tinkamo prekių pakavimo reikšmė gabenant krovinius
Reikia turėti omenyje, kad kraunant ir vežant prekes, atsiranda slėgis. Taip pat įprastai kroviniai pakuojami keliais aukštais, todėl reikėtų atkreipti dėmesį į pakuočių paviršiaus plotą ir prireikus dėti intarpus tolygesniam apkrovos paskirstymui. Apkrovos ypač didėja liečiantis kampams, paviršiams.
Netinkamai sukrovus krovinius, prekės neretai apgadinamos: prastai supakuoti kroviniai gali apvirsti, išbyrėti iš pakuočių, suglebti, dalis prekių – susilankstyti, sudužti ar būti apgadinamos kitais būdais.
Atsargiai pakuoti reikia birias medžiagas, nes medžiagos išbyra net ir dėl mikropažeidimo.
Labai svarbu atidžiai pakuoti pavojingus krovinius.
Reikia atkreipti dėmesį ne vien į tai, kaip, pavyzdžiui, viena ant kitos sustatomos dėžės, bet ir kaip kroviniai sutvirtinti. Kroviniams judant, slėgis didėja, tad įlenkiami pakuočių kraštai, jos deformuojasi, pakenkiama ir prekėms.
Krovinių vežimo procese labai didelę reikšmę turi dokumentai. Dažnai prie dėžių priklijuojami krovinio dokumentai, kurie kraunant, iškraunant dėžes iš vilkiko puspriekabės gali pasimesti. Todėl rekomenduojama dokumentus dėti į dėžių vidų – taip išvengsite papildomų nesklandumų.
Pakuočių rūšys, skirtumai ir pagrindinės savybės
Gabenant krovinius, reikėtų rinktis itin kokybiškas, patvarias pakavimo medžiagas. Dažniausiai kroviniai pakuojami į dėžes, birūs – į maišus, o po to tvirtinami ant palečių.
• Dėžės. Pakuojant prekes, reikia turėti omenyje, kad dėžės bus dedamos viena ant kitos, todėl jos turi būti patvarios, pagamintos iš kietų medžiagų. Dar svarbiau parinkti dėžes trapiems daiktams: dėžės turėtų būti storesnėmis sienelėmis, o prekės supakuotos į specialias burbulines plėveles, polistireno putplastį ir kt. Trapūs daiktai turėtų būti dedami į dėžės centrą, apdedant juos minėtomis pakavimo medžiagomis.
• Maišai. Birios medžiagos įprastai pakuojamos į tvirtus plastiko maišelius ar maišus. Svarbiausia juos saugiai užklijuoti, o, priklausomai nuo maišelių ir maišų dydžio, jie arba dar pakuojami atitinkamais kiekiais į didesnius maišus, arba į dėžes ir toliau dedami ir tvirtinami prie palečių.
• Paletės. Vežant sunkius krovinius, medinės paletės yra nepakeičiams. Tiems sektoriams, kuriuose ribojamas medinių palečių naudojimas, patariama rinktis plastikines, kurios turi net daugiau privalumų nei medinės. Plastikinės paletės nebrangios, jos lengvai pritaikomos pagal krovinių siuntėjų poreikius.
Tad norint saugiai supakuoti krovinius, reikia turėti ne tik žinių, patirties bei įgūdžių, bet ir rinktis aukštos kokybės pakavimo medžiagas. Jei galite pasiūlyti aukštos kokybės krovinių gabenimo paslaugas, klientų ieškokite tarptautinėje transporto biržoje https://www.cargo.lt/asp/cargoslist.asp.
*Draudžiama www.zarasuose.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio administracijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti www.zarasuose.lt kaip informacijos šaltinį ir naudoti aktyvią www.zarasuose.lt nuorodą. Publikuojamų straipsnių autorių nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone, tačiau yra kiek įmanoma tiksli ir neklaidinanti. Už pateiktos informacijos aktualumą ir tikslumą atsako jos pateikėjai, mūsų informacijos šaltiniai. www.zarasuose.lt administracija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi ar pažeidžia įstatymus. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.