Didžiulę kitokių pamokų dieną kovo 20-ąją Lietuvos moksleiviams dovanojo Maxima, Delfi ir Kauno savivaldybė. Renginyje apsilankė apie 12 000 moksleivių su mokytojais. Smagu, kad atsiranda politikų, verslininkų, informacinių portalų, suvokiančių ugdymo svarbą. Ir moksleiviams, ir mokytojams naudinga dalyvauti kitokiose pamokose, pasisemti žinių arba patirties. Mokinius sudomino ir tai, kad renginį vedė bei pertraukas muzika užpildė Radistai.
Pirmų gimnazijos klasių mokiniams, jų auklėtojoms Aurelijai bei Renatai labiausiai patiko biologijos ir geografijos pamokos. Biologijos pamoką vedė „visų politikos vilkų ir avinų ganytojas“ Andrius Tapinas. Šokiravo, kad vilkai yra labai taisyklių besilaikantys gyvūnai. O žmogus yra mažiau prognozuojamas nei vilkas. Visus sudomino filmų su vilkais kūrimo procesas, įtraukė filmuota medžiaga.
Lietuvių kalbos pamokoje scenos kalbos dėstytoja, aktorė Adrija Čepaitė pasakojo, kad ne tik svarbu mokėti kalbėti, bet dar svarbiau išmokti išjungti viską ir klausyti(s). Kai klausai, įsijungia kritinis mąstymas. Tylintis žmogus šiais laikais yra vertybė. O VU dėstytoja Loreta Vaicekauskienė akcentavo, kad nebijotume kalbėti sava kalba (klysti, trumpinti, keiktis). Šnekamajai kalbai trūksta žaidimo. Per daug siekiame neutralios kalbos. Norinčius kviečiu peržiūrėti šią pamoką internete: https://www.youtube.com/watch?v=UE7bMUG8H8s&fbclid=IwAR1t7PTnJVGSVA7oZ0Qqz4HCL2Ggcquays9IMfegjDXz5EKGdFJXf6CrbtY
Žinoma, vaikinus patraukė pamoka apie komandinį darbą (Benediktas Vanagas bei treneris Dainius Adomaitis). Treneris sakė, kad mokytis reikia visą gyvenimą, visas dėmesys turi būti skirtas savimotyvacijai, kad svarbu analizuoti nesėkmę ir daryti išvadas, perspėjo, kad visada pasitaikys sunkių dienų.
Daugumą įtraukė matematika, atskleidusi, kad jos mokytis yra malonu, faina atrasti dėsningumų, atsiveria elektroninio pasaulio galimybės, moko mąstyti. Beje, matematikos mokytojas pasakojo dievinąs savo darbą ir kvietė visus mokinius padėti mokytojams tobulėti.
Abejingų nepalikusią geografiją, privertusią nekart nusišypsoti, vedė Martynas Starkus ir Vytaras Radzevičius. Jie pasaulio pažinimą pateikė per netikėčiausių jų kelionėse valgytų produktų pristatymą. Pasakojimas kėlė ir juoką, ir šleikštulį, ir norą atrasti bei keliauti pačiam.
Paskutinė pamoka – muzika. Šįkart ji nekėlė jaudulio, mokiniai atsipalaidavę dainavo ir pritarinėjo Vidui Bareikiui, mėgavosi jo pasakojimu apie kelią į muziką. Sukluso muzikantui pasakius, kad būtina skaityti knygas. Pamokas baigė bendra daina su „8 kambariu“.
Teko apsilankyti ir mokytojų kambaryje, kur buvo kalbama apie Suomijos švietimo patirtį. Grupė mokytojų lankėsi šioje švietimo kokybe garsėjančioje šalyje ir pasakojo, ką pritaiko savo praktikoje grįžę. Akcentuota, kad žmogui gražu yra mokytis visą gyvenimą. Asmuo tol gyvas, kol yra smalsus ir darbštus. Kreipimasis į kolegą ar net vyresnes pareigas užimantį žmogų vardu mokykloje ne įskaudina, o rodo vieno asmens pasitikėjimą kitu. Mokytojai apibendrindami teigė, kad reikia siekti kokybiško išsilavinimo visose klasėse. Reikia pasitikėti šalia dirbančiu kolega ir vaiku. Siekti kiekvieno mokinio sėkmės.
Įspūdžius užrašė mokytoja Daiva Matijošienė, nuotraukos autorės
Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos informacija
*Draudžiama www.zarasuose.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio administracijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti www.zarasuose.lt kaip informacijos šaltinį ir naudoti aktyvią www.zarasuose.lt nuorodą. Publikuojamų straipsnių autorių nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone, tačiau yra kiek įmanoma tiksli ir neklaidinanti. Už pateiktos informacijos aktualumą ir tikslumą atsako jos pateikėjai, mūsų informacijos šaltiniai. www.zarasuose.lt administracija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi ar pažeidžia įstatymus. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.