KOKIAS ŽUVŲ IR JŪROS GĖRYBIŲ RŪŠIS REKOMENDUOJA VARTOTI SPECIALISTAI?

0
218

Žuvis ir jūros gėrybės yra turtingas aukštos kokybės baltymų šaltinis, kuriame gausu daug vitaminų ir mineralų, taip pat sočiųjų riebalų, kurių taip reikia mūsų organizmams. Tačiau dėl aplinkos taršos jūrų ir vandenynų gyventojuose gali būti kenksmingų medžiagų. Tad daugelis galvoja, ar verta šiais laikais į savo racioną įtraukti žuvį ir jūros gėrybes? Čia papasakosime, kad ne viskas dar prarasta ir pasidalinsime specialistų rekomendacijomis, ką drąsiai galima vartoti ir ką reikėtų vartoti saikingai.

Kad būtumėte garantuoti žuvies ir jūros gėrybių kokybe, rinkitės specializuotas parduotuves, kurios koncentruojasi būtent į šią maisto rūšį. Paprastai jie orientuojasi į tvarią žuvininkystę ar palaiko ją, todėl savo produkciją grindžia tik šia ,,filosofija”.

Žuvis ir jūros gėrybės – rekomenduojamos ir nerekomenduotinos jų rūšys

Žuvį vartoti rekomenduoja daugelis įvairių sričių specialistų – nuo medikų iki dietologų. Žuvis, be mėsos ir kitų baltymų šaltinių, pavyzdžiui, ankštinių augalų, įtraukta į pagrindinę sveikos mitybos piramidę. Valgyti žuvį ir/arba jūros gėrybes du kartus per savaitę rekomenduoja įvairios organizacijos visame pasaulyje.

Tiesa, tam tikros grupės, kurios yra labiau pažeidžiamos, turėtų termiškai neapdorotos žuvies ir jūros gėrybių privengti. Šios jautrios grupės yra: nėščios ir krūtimi maitinančios moterys bei vaikai. Kita vertus, tyrimų rezultatai rodo, kad žuvies vartojimo nauda sveikatai yra didesnė už galimą žalą.

Rekomenduojamos žuvies ir jūros gėrybių rūšys

Rekomenduojamos, mūsų sveikatai saugios, rūšys:

  • lašiša,
  • šprotai,
  • sardinės,
  • šamas,
  • upėtakis,
  • plekšnė,
  • krevetės,
  • šukutės,
  • austrės,
  • menkė,
  • krabas,
  • Atlanto skumbrė,
  • jūrų lydeka,
  • vėžiai.

Rūšys, kurios retkarčiais gali būti vartojamos, yra šios:

  • karpis,
  • otas,
  • ešeriai,
  • silkė,
  • skumbrė.

Žuvies ir jūros gėrybių valgymo privalumai

Be jokios abejonės žuvis ir kiti vandenynų gyventojai yra visavertis baltymų šaltinis – tą daugelis žino. Tai yra puiki alternatyva mėsai jūsų mityboje. Taip pat tai yra omega-3 rūgščių šaltinis, pasižymintis įvairiomis sveikatą stiprinančiomis savybėmis, tokiomis kaip širdies ir kraujagyslių sistemos apsauga, priešuždegiminės ir antioksidacinės savybės, organizmo apsauga nuo daugelio lėtinių ligų ir imuninės sistemos palaikymas.

Žuvyje ir jūros gėrybėse yra būtinų vitaminų, ypač vitamino D, kurio taip trūksta mums – lietuviams. Didžiausi jo kiekiai yra riebioje žuvyje, pavyzdžiui, skumbrėje, lašišoje, upėtakiuose, kiek mažiau – liesose žuvyse.

Taip pat tai yra mineralų, tokių kaip jodas, selenas, fosforas, magnis, kalis ir cinkas, šaltinis.

Apskritai žuvis ir jūros gėrybės yra puikus būdas praturtinti jūsų mitybos racioną. Svarbiausia tai daryti saikingai ir atsižvelgiant į specialistų teikiamas rekomendacijas.

Ką mėgsta lietuviai?

Lietuvoje pastaruosius keletą metų itin sparčiai populiarėja tunas. Tunas yra plėšri žuvis, gyvenanti beveik visuose pasaulio vandenynuose. Ją vertina kone visame pasaulyje. Dažniausiai Lietuvoje iš tuno yra gaminami sushi ir kiti japonų virtuvės patiekalai, taip pat tuno kepsniai bei kapotiniai. Kai kurie gurmanai labiau mėgsta tuno kepsnį, užuot rinkęsi jautienos. Bene populiariausias tuno pavidalas maisto parduotuvių lentynose yra konservuotas tunas. Konservuotas tunas yra lygiai taip pat skanus – jis nepamainomas priedas prie užtepėlių ir salotų bei kitų patiekalų. Kokybiškas tunas iš FishWish.eu padės jums sukurti ne vieną gardų patiekalą, tad paskubėkite pasirūpinti jo atsargomis savo namuose.

*Draudžiama www.zarasuose.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio administracijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti www.zarasuose.lt kaip informacijos šaltinį ir naudoti aktyvią www.zarasuose.lt nuorodą.

Publikuojamų straipsnių autorių nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone, tačiau yra kiek įmanoma tiksli ir neklaidinanti. Už pateiktos informacijos aktualumą ir tikslumą atsako jos pateikėjai, mūsų informacijos šaltiniai.

www.zarasuose.lt administracija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi ar pažeidžia įstatymus. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Parašyti komentarą

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami Video

Taip pat skaitykite