KREIPIMASIS Į LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO PIRMININKĄ VIKTORĄ PRANCKIETĮ, LIETUVOS RESPUBLIKOS MINISTRĄ PIRMININKĄ SAULIŲ SKVERNELĮ DĖL APLINKKELIO STATYBOS

0
22
aplinkkelis

Zarasų miesto gyventojus nuolatos jaudina aplinkkelio statyba. Žmonės skundžiasi pravažiuojančio sunkiasvorio transporto keliamu triukšmu, teršalų ir vibracijos daromu neigiamu poveikiu čia gyvenančių žmonių sveikatai ir jų gyvenamiesiems būstams.

Zarasų miesto centrą kertančio kelio beveik 100 metrų ilgio ruože yra akmenų grindinio danga. Šis ruožas priskirtas kultūros paveldui, todėl jo rekonstruoti ir keisti dangos tipą jame negalima. Nuolat važiuojančios sunkiasvorės automašinos gadina Zarasų miesto, kuriam 2008 metais suteiktas kurortinės vietovės statusas, įvaizdį. Rajono Savivaldybės vadovams, zarasiškiams nuolat buvo žadamas aplinkkelis. Ne tik žadama, bet buvo atliekami konkretūs darbai. Miesto aplinkkelio statybos projektas buvo ir yra prioritetinis Zarasų infrastruktūros plėtros projektas, leisiantis vystyti miesto kurortinę teritoriją be sunkiasvorio tranzitinio transporto keliamų nepatogumų miestui.

Aplinkkelio vieta rajone buvo ieškota jau nuo 2002 metų. Po Zarasų rajono savivaldybės kreipimosi į Lietuvos Respublikos Vyriausybę, Lietuvos Respublikos susisekimo ministeriją ir į Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Lietuvos Respublikos susisekimo ministerijos ši 2006 metais pradėjo rengti Zarasų pietrytinio aplinkkelio 0,00-9,34 km varianto specialųjų planą. Šis planas buvo patvirtintas 2007 m. gruodžio 28 d. Zarasų rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-179. Po plano patvirtinimo turėjo būti rengiamas žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektas ir aplinkkelio statybos techninis projektas. Statybos darbus buvo planuojama pradėti rengti 2011 metais, tačiau žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros baigėsi tik 2016 metais. Pagal 2015-2020 m. Lietuvos Respublikos valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros programą, aplinkkelio statybos pradžia buvo numatyta 2018 metais, tačiau Lietuvos automobilinių kelių direkcija Zarasų miesto aplinkkelio techninio projekto parengimo viešojo pirkimo procedūrų dar ir dabar nepradėjo.

Ypač aktuali tapo aplinkkelio problema, kai imta remontuoti valstybinės reikšmės valstybinis kelias A6.

Rajono Savivaldybė jau nebe pirmą sykį kreipėsi į Lietuvos Respublikos susisekimo ministeriją dėl šio kelio, prašė išspręsti opią Zarasams problemą dėl valstybinės reikšmės magistralinio kelio A-6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis ruožo nuo 181,1 iki 182,68 km paprastojo remonto darbų. Dėl nedidelio kelio ruožo bręsta didelis tarptautinis konfliktas. Šiuo keliu pravažiuoja daug užsienio valstybių sunkiasvorių automašinų, jų vairuotojai patiria didelius nepatogumus ir dėl to labai piktinasi ir reiškia kritiką rajono valdžiai. Nors ši kritika yra nukreipta ne tuo adresu.

Dėl magistralinio kelio A6 per Zarasų miestą avarinės būklės nepatogumus patiria miesto gyventojai, miesto svečiai. Kelias gadina miesto estetinį vaizdą. Rajono Savivaldybės administracija dėl to sulaukia daug skundų, į kuriuos privalo aiškiai ir išsamiai atsakyti. Mes turime nemeluodami ir neišsisukinėdami pasakyti gyventojams, kada kelias bus suremontuotas.

Rajono gyventojų pasipiktinimą sukėlė Lietuvos Respublikos Seimo pirmininko Viktoro Pranckiečio kelionių po rajoną metu išsakoma nuomonė, kad Zarasams aplinkkelis nereikalingas. Tuo metu, kai vos ne per du dešimtmečius rajono Savivaldybės administracija, jos specialistai, kitų valstybinių ir savivaldybės institucijų darbuotojai įdėjo daug darbo ir pastangų, biurokratinis požiūris gali nubraukti visas jų pastangas ir unikalaus grožio Zarasų miestas gali likti be aplinkkelio.

Svarbiausia Zarasams, jų žmonėms ne tik aplinkkelis. Zarasiškiai yra apgauti, žlugo jų lūkesčiai. Visi – Zarasų miesto ir rajono bendruomenės nariai – buvo įtraukti į aplinkkelio statybos svarstymą. Visi planavo savo ateitį. Vieni pardavė sodybas gražiose, vaizdingose vietose, nenorėdami gyventi prie būsimo judraus kelio, kiti įsigijo namus miesto senamiestyje, tikėdamiesi čia ateityje sulaukti ramybės. Treti investavo į verslą, tikėdamiesi jo sėkme. Lietuvos automobilių kelių direkcija dėl aplinkkelio statybos kasmet skelbdavo savo planus ir mes matydavome kaip tolsta aplinkkelis nuo Zarasų. Realiausi planai buvo 2016 metais, kai tuometinė Vyriausybė suplanavo statybų pradžią ir vėl zarasiškiaims gimė viltis. Dabar ši viltis ir vėl nubraukta, zarasiškiai nublokšti į tolimus 2002 metus.

Reiškiame susirūpinimą ir prašome rajono žmonėms paaiškinti, kodėl nėra įsiklausoma į zarasiškių nuomonę ir tokie politiniai žaidimai žlugdo ne tik Zarasų miesto ateitį, menkina kurorto įvaizdį, bet ir griauna aukščiausių šalies vadovų autoritetą. Lieka tik atgailestauti, kad šie politiniai žaidimai vyksta svarbių rinkimų išvakarėse ir netarnauja Lietuvos valstybės ir jos žmonių naudai.

Savivaldybės meras Nikolajus Gusevas

 

*Draudžiama www.zarasuose.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio administracijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti www.zarasuose.lt kaip informacijos šaltinį ir naudoti aktyvią www.zarasuose.lt nuorodą.

Publikuojamų straipsnių autorių nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone, tačiau yra kiek įmanoma tiksli ir neklaidinanti. Už pateiktos informacijos aktualumą ir tikslumą atsako jos pateikėjai, mūsų informacijos šaltiniai.

www.zarasuose.lt administracija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi ar pažeidžia įstatymus. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Parašyti komentarą

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami Video

Taip pat skaitykite