RIEŠUTAI: KODĖL JIE NAUDINGI MŪSŲ ORGANIZMUI?

0
51
Nutty bowl of organic snack variation heap generated by artificial intelligence

Šiuolaikiniame pasaulyje nuolat kur nors skubame. Darbas, mokslai, išmaniosios technologijos nepalieka be skubių reikalų. Vis mažiau laiko lieka pasirūpinti savo mityba. Nespėjame nei padoriai užvalgyti, nei sveiką užkandį pasigaminti. Kaip tik todėl tokia plati visokiausių greitų ir patogių užkandžių pasiūla. Tačiau visi tie saldūs, sūrūs, traškūs, miltiniai užkandžiai nei visavertiškai aprūpina organizmą būtinomis maisto medžiagomis, nei sukelia sotumo jausmą. Tiems, kurie atkreipė dėmesį į šią problema ir nori gerinti savo mitybą, padėti gali itin populiarus ir daugelio mėgiamas maisto produktas – riešutai. Sauja riešutų ne tik patogiai gabenamas ir greitas užkandis, bet ir sveikatos bei energijos užtaisas organizmui.

Kodėl verta į riešutus iškeisti visus greitus ir nesveikus užkandžius?

  • Riešutuose gausu vitaminų, mineralinių medžiagų. Juose randama vitaminų A, B, E, magnio, cinko ir mangano.
  • Taip pat riešutuose yra skaidulinių medžiagų, todėl jie teikia neginčijamą naudą žarnynui.
  • Riešutuose yra labai daug baltymų ir nesočiųjų riebalų. Šios maisto medžiagos turi daug energijos, kuri virškinimo metu atpalaiduojama palaipsniui, daug lėčiau, nei angliavandenių, kurie suteikia tik trumpą energijos antplūdį ir sotumo jausmą. Todėl vos sauja riešutų (daugiau jų per dieną suvalgyti nerekomenduojama) suteiks jėgų ilgam laikui ir padės atsikratyti pagundų vogčiomis pačiupti kokį saldėsį.
  • Anksčiau minėtieji baltymai yra ir labai svarbi organizmo statybinė medžiaga, jų dėka gali augti ir tvirtėti raumenys. Kaip tik todėl riešutai ypač reikalingi sportininkams ir kitiems sunkų fizinį darbą dirbantiems žmonėms.
  • Riešutų rūšių gausa užtikrina ne vien margą skonių paletę, bet ir naudingųjų medžiagų įvairovę. Pavyzdžiui lazdynų riešutuose yra kalcio kaulų, raumenų tvirtėjimui kraujo krešėjimui. Žemės riešutuose – niacino, jis plečia kraujagysles, mažina cholesterolio kiekį. Anakardžiuose – geležies bei folio rūgšties, jos ypač reikalingos moterims nėštumo, žindymo, mėnesinių, menopauzės laikotarpiais. Brazilinėse bertoletijose – seleno, plaukams, nagams ir odai. Pistacijose – vitamino A, regėjimui. Belieka išsirinkti naudingiausius ir skaniausius.

Riešutai – ekologiškas ir sveikas maisto produktas, tad nesivaržykite ir jų užkąskite. Jūsų kūnas jums padėkos!

*Draudžiama www.zarasuose.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio administracijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti www.zarasuose.lt kaip informacijos šaltinį ir naudoti aktyvią www.zarasuose.lt nuorodą.

Publikuojamų straipsnių autorių nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone, tačiau yra kiek įmanoma tiksli ir neklaidinanti. Už pateiktos informacijos aktualumą ir tikslumą atsako jos pateikėjai, mūsų informacijos šaltiniai.

www.zarasuose.lt administracija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi ar pažeidžia įstatymus. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Parašyti komentarą

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami Video

Taip pat skaitykite