SVEIKATAI DRAUGIŠKOS PAGALVĖS: GERIAUSIAS BŪDAS IŠVENGTI NUGAROS SKAUSMO

0
53

Nugaros skausmas vis dar yra „amžiaus liga“, nuo kurios kenčia 80 proc. lietuvių. Nors priežasčių yra įvairių, yra keletas kasdienių detalių, kurios gali padėti sumažinti nugaros skausmą. Pavyzdžiui, pagalvė! Štai mūsų patarimai, kaip išsirinkti tinkamą pagalvę, kad galėtumėte gerai išsimiegoti be skausmo.

Ką gali (gera) pagalvė?

Ar kenčiate nuo pasikartojančių kaklo skausmų arba kaklo išvaržos? Ar atsibundate nuo galvos ar apatinės nugaros dalies skausmo? Ką daryti, jei jūsų pagalvė nėra tinkama?

Vis labiau populiarėjančios ortopedinės pagalvės miegant teisingai pozicionuoja jūsų kūną, o tai labai svarbu. Gerai parinkta pagalvė užtikrins puikią kaklo ir stuburo liniją, tad pagalvė padės išvengti nugaros skausmo, jį sumažinti ir net įveikti.

Pagalvė: kokią formą pasirinkti?

Pagalvės būna 3 formų: kvadrato, stačiakampio ir bangos.

  • Kvadrato forma

Tai standartinė pagalvės forma. Tačiau ji nėra geriausia miegui, nes yra per didelė. Miego metu bandysite ją sulenkti. Tai darydami sutrikdysite savo pusiausvyrą ir taip pradės skaudėti kaklą. Matmenys: 60 x 60 cm / 65 x 65 cm.

  • Stačiakampio forma

Tai geriausia pagalvės forma. Ji leidžia išlaikyti idealią miego padėtį ir nesukelia nugaros ar kaklo įtampos. Tai viešbučių pramonės standartas, tinkantis visiems žmonėms. Nesvarbu, ar miegate ant nugaros, pilvo, ar ant šono. Matmenys: 45 x 70 cm / 50 x 70 cm.

  • Bangos forma

Ergonominė arba memory putų pagalvė dažniausiai būna bangos formos. Jos viduryje yra įduba, į kurią atsiremia kaklo pakaušis, taip užtikrinant natūralią atramą miegant. Matmenys: 40 x 60 cm / 50 x 70 cm.

Pagalvė: kokio storio pasirinkti?

Tinkamo storio pasirinkimas priklauso nuo jūsų miego padėties. Jei miegate ant pilvo (blogiausia padėtis, jei skauda nugarą), ieškokite kuo plokštesnės pagalvės. Ne daugiau kaip 5 cm storio. Jei miegate ant nugaros, rinkitės vidutinio storumo pagalvę, t. y. nuo 5 iki 9 cm.

Vienintelis kriterijus – kad jaustumėtės patogiai, o kaklo nugarinė dalis nebūtų įtempta. O jei miegate ant šono, jums reikia storos pagalvės, geriausiai 9 cm storio. Jūsų galva turi būti pakelta taip, kad būtų vienoje linijoje su stuburu ir kaklo slanksteliais. Būkite atsargūs, storis priklausys ir nuo jūsų morfologijos!

Pagalvės užpildas

Čia vėlgi ne smulkmena: tai, kas yra pagalvės viduje, taip pat labai svarbu jūsų nugaros sveikatai! Yra 2 rūšių užpildai: natūralūs ir sintetiniai.

  • Natūralus užpildas

Paprastai tapatinamas su aukščiausios klasės gaminiais, dabar natūralūs užpildai yra labai įvairūs. Prie pūkų, ančių ir žąsų plunksnų prisidėjo tokios medžiagos kaip natūralus lateksas, bambukas, grikiai ir t. t. Tai puikios medžiagos, tačiau ne visas jas lengva prižiūrėti.

  • Sintetinis užpildas

Poliesteris, putplastis, memory putos, viskoelastinės putos (naudojamos ergonominėms pagalvėms), sintetinis lateksas ir t. t. Šios medžiagos turi daug privalumų, ypač dėl priežiūros ir jų hipoalerginio bei antikorozinio apdorojimo.

*Draudžiama www.zarasuose.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio administracijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti www.zarasuose.lt kaip informacijos šaltinį ir naudoti aktyvią www.zarasuose.lt nuorodą.

Publikuojamų straipsnių autorių nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone, tačiau yra kiek įmanoma tiksli ir neklaidinanti. Už pateiktos informacijos aktualumą ir tikslumą atsako jos pateikėjai, mūsų informacijos šaltiniai.

www.zarasuose.lt administracija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi ar pažeidžia įstatymus. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Parašyti komentarą

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami Video

Taip pat skaitykite