VAIRUOTOJAI DAŽNIAUSIAI NEPAISO LEISTINO VAŽIAVIMO GREIČIO

1
232

Iki šių metų gruodžio 1 dienos nustatyta jau 630 tūkst. padarytų greičio viršijimo pažeidimų. Tai beveik 40 tūkst. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Dažniausiai leistinas važiavimo greitis viršijamas nuo 10 iki 20 km per val. Tai vienas iš trijų dažniausiai daromų Kelių eismo taisyklių pažeidimų šalies keliuose. 

Iš visų 1 mln. 373 tūkst. 746 Kelių eismo taisyklių pažeidimų, padarytų per 11 šių metų mėnesių, nustatyto greičio viršijimas sudaro beveik pusę – 629 tūkst. 773 atvejus. Per tokį patį laikotarpį pernai buvo nustatyti 585 tūkst. 893 pažeidimai. 

Tai vienas iš dažniausiai daromų Kelių eismo taisyklių pažeidimų ir pagrindinė eismo įvykių, kai žūsta arba sužeidžiami žmonės, priežastis. Nepasirinktas saugus greitis arba viršytas leistinas važiavimo greitis šiemet buvo 56 proc. visų eismo įvykių, kuriuose per 8 š. m. mėnesius žuvo žmonės, priežastis. Dar 19 proc. sudaro įvykiai, kuriuose, nepasirinkus saugaus ar viršijus leistiną važiavimo greitį, per tą patį laikotarpį buvo sužeisti žmonės.  

Dažniausiai greitis viršijamas daugiau kaip 10, bet ne daugiau kaip 20 km per val. ir daugiau kaip 20, bet ne daugiau kaip 30 km per val. Tokių atvejų šiais metais iki gruodžio 1 dienos užfiksuota daugiau kaip 560 tūkst.  

Nustatytas greitis daugiau kaip 40, bet ne daugiau kaip 50 km per val. viršytas beveik 13 tūkst. kartų, o nustatytas greitis daugiau kaip 50 km per val. viršytas beveik 6 tūkst. kartų.

Didžiausia bauda, kurią galima gauti už viršytą leistiną važiavimo greitį, yra 700 Eur, bet to, galima netekti teisės vairuoti transporto priemonę iki vienų metų ir šešių mėnesių. 

Iki š. m. lapkričio 1 dienos už visus padarytus greičio pažeidimus buvo paskirta 12 mln. 873 tūkst. 280 Eur baudų, į valstybės biudžetą pažeidėjai jau sumokėjo 9 mln. 354 tūkst. 272 Eur (daugiau kaip 72 proc.)  

Leistino važiavimo greičio pažeidimus fiksuoja greičio matavimo sistemos – prietaisai, kurie įrengti šalies keliuose, savivaldybėse ir miestuose. Didžiausia dalis pažeidimų įsiregistruoja iš vidutinių greičio matavimo sistemų ir momentinių greičio matuoklių, kurie įrengti valstybinės reikšmės keliuose. Šiuo metu tokių prietaisų visoje šalyje yra per 200 (72 momentinio greičio matuokliai ir 131 vidutinio greičio matavimo sistema, kurią sudaro du įrenginiai). 

Pažeidimai užfiksuojami ir mobiliaisiais greičio matavimo prietaisais „PoliScan FM1“, vadinamaisiais trikojais, kurie dirba judriose gatvėse, kitose vietose. Per 10 mėn. jais užfiksuota apie 18 proc. visų greičio viršijimo pažeidimų (122 tūkst. 816). Greičio viršijimo atvejai fiksuojami ir policinių prevencinių priemonių metu. Europos kelių policijos tinklo ROADPOL (angl. European Roads Policing Network) inicijuota priemonė „Greitis“, kai transporto priemonių greitis fiksuojamas mobiliaisiais rankiniais ir (ar) automobiliuose įrengtais greičio matuokliais, stabdant pažeidėjus, 2023 metais mūsų šalyje vyko 10 dienų. Priemonių metu užfiksuoti 1 143 greičio viršijimo atvejai. 

Greičio matuokliai keliuose pakeičia pareigūnus ir budi kasdien, visą parą, nepaisant oro sąlygų, švenčių, išeiginių dienų, darbo valandų ar atostogų.

*Draudžiama www.zarasuose.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio administracijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti www.zarasuose.lt kaip informacijos šaltinį ir naudoti aktyvią www.zarasuose.lt nuorodą.

Publikuojamų straipsnių autorių nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone, tačiau yra kiek įmanoma tiksli ir neklaidinanti. Už pateiktos informacijos aktualumą ir tikslumą atsako jos pateikėjai, mūsų informacijos šaltiniai.

www.zarasuose.lt administracija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi ar pažeidžia įstatymus. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

1 KOMENTARAS

  1. Puikus straipsnis apie tai, kaip policinėje valstybėje teisėsaugos organai sėkmingai dorojasi su vairuotojais. Regitros duomenimis, asmenų, turinčių galiojančius vairuotojo pažymėjimus skaičius šiuo metu siekia apie 1,5 mln., taigi kas antras Lietuvos vairuotojas šiemet turėjo gauti baudą už greičio viršijimą (o kur dar visos kitos baudos!). Todėl susidaro tokia situacija, kad gauti baudą už KET pažeidimus yra netgi labai normalu, beveik kaip susimokėti kokį taršos mokestį ar GPM, o pačios baudos auklėjamoji paskirtis jau seniai prarado prasmę.

Parašyti komentarą

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami Video

Taip pat skaitykite