VITAMINAS D: KODĖL JUMS JO REIKIA IR IŠ KUR JO GAUTI

0
63

Vitaminas D yra būtinas žmogaus organizmui, tad šiame straipsnyje aptarsime, kas yra vitaminas D, kaip jo galima gauti su maistu ir iš saulės bei kodėl daugeliui europiečių jo reikia. O ką jūs žinote apie vitaminą D? Skaitykite toliau ir sužinokite šį tą naujo!

Mažas saulės vitaminas

Vitaminas D yra riebaluose tirpus vitaminas, reikalingas kaulų ir dantų sveikatai, imuninės sistemos veiklai, raumenų funkcijai. Yra dvi pagrindinės vitamino D formos: vitaminas D2 (ergokalciferolis) ir vitaminas D3 (cholekalciferolis). Vitaminas D3 yra efektyvesnė ir aktyvesnė forma, kurią organizmas natūraliai gamina veikiant saulės spinduliams. Šis vitaminas padeda organizmui įsisavinti kalcį ir fosforą, kurie yra reikalingi kaulams ir dantims.

Vitamino D galima gauti tiek iš maisto, tiek iš saulės šviesos. Todėl neretai jis vadinamas „saulės“ arba „vasaros“ vitaminu. Tačiau vitamino D galime gauti ir su maistu. Pagrindiniai maisto šaltiniai yra riebios žuvys, tokios kaip lašiša, tunas ir skumbrė, taip pat kiaušinių tryniai, kepenys ir vitaminu D praturtinti pieno produktai (ne visi, todėl svarbu skaityti sudėtį). Saulės spinduliai taip pat padeda odai sintetinti vitaminą D3, tačiau tai veiksminga tik tada, kai oda yra tiesiogiai veikiama UVB spindulių.

Kodėl daugeliui europiečių reikia vitamino D?

Daugeliui europiečių reikia vitamino D dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, saulės šviesos trūkumas šaltuoju metų laiku ir didesnė platuma riboja natūralią vitamino D sintezę odoje. Antra, žmonės praleidžia daug laiko patalpose (ofisuose, vairuodami, namuose) ir dažnai naudoja apsauginius kremus nuo saulės, kurie blokuoja UVB spindulius. Trečia, nepakankamas vitamino D turinčio maisto vartojimas taip pat prisideda prie šio vitamino poreikio. Pavyzdžiui, rezultatai kiek geresni Skandinavijos šalyse, kur itin populiarios riebios žuvys.

Vitamino D referencinė maistinė vertė suaugusiesiems yra 200 TV (tarptautinių vienetų) vitamino D per parą, tačiau kai kuriais atvejais šio vitamino poreikis gali būti didesnis. Vitaminas D įprastai vartojamas su maistu arba po maisto, siekiant užtikrinti geresnį įsisavinimą.

Profilaktinių vitamino D tyrimų svarba ir papildų įsigijimas internetu

Profilaktiniai vitamino D tyrimai yra svarbūs, nes jie padeda nustatyti vitamino D lygį kraujyje. Reguliariai atliekami tyrimai leidžia stebėti ir koreguoti vitamino D kiekį organizme, todėl rekomenduojama kartą per 1–2 metus tikrintis vitamino D lygį. Vitamino D tyrimas yra atliekamas iš kraujo, jo kaina svyruoja tarp 10–20 eurų, taigi tai nėra brangus tyrimas, o jis gali ženkliai prisidėti prie jūsų sveikatos ir gerovės.

Norėdami papildyti mitybą vitaminu D, galite įsigyti kokybiškų papildų internetu. Premium maisto papildai gerai savijautai, tai ne tik vitaminas D, bet ir kiti dažnai kartu vartojami papildai, tokie kaip omega-3 riebalų rūgštys ar vitaminas K2. Internetinėse parduotuvėse rasite platų vitamino D papildų ir jų kompleksų asortimentą, kuris atitiks jūsų poreikius ir padės palaikyti gerą savijautą. Rinkitės patikimus prekių ženklus ir atidžiai skaitykite produktų aprašymus bei atsiliepimus, kad pasirinktumėte tinkamiausius papildus jūsų poreikiams. 

*Draudžiama www.zarasuose.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio administracijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti www.zarasuose.lt kaip informacijos šaltinį ir naudoti aktyvią www.zarasuose.lt nuorodą.

Publikuojamų straipsnių autorių nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone, tačiau yra kiek įmanoma tiksli ir neklaidinanti. Už pateiktos informacijos aktualumą ir tikslumą atsako jos pateikėjai, mūsų informacijos šaltiniai.

www.zarasuose.lt administracija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi ar pažeidžia įstatymus. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Parašyti komentarą

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami Video

Taip pat skaitykite