ZARASŲ „LAKŠTINGALOS“ MOKYKLA IR ZARASŲ PROFESINĖ MOKYKLA PATEIKTOS NACIONALINEI MOKYKLŲ EDUKACINIŲ ERDVIŲ VERTINIMO KOMISIJAI

0
34
1

Mokyklų edukacinių erdvių konkursą inicijuoja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, o jį organizuoja Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. Konkursas yra skirtas 2020 metais geriausiai edukacines erdves kuriančioms ir ugdymo(si) procese naudojančioms mokykloms išrinkti. Konkursu siekiama aktyvinti mokyklų edukacinių erdvių kūrimą ir kūrybišką jų naudojimą ugdymo(si) procesui organizuoti, įtraukiant į veiklas mokyklos bendruomenę.

Zarasų rajono savivaldybės teritorijoje veikiančių mokyklų edukacinių erdvių vertinimo komisija vietoje įvertino mokyklų, dalyvaujančių konkurse, t. y. Zarasų „Lakštingalos“ mokyklos ir Zarasų profesinės mokyklos, edukacines erdves ir išrinko abi kaip 2020 metais geriausiai edukacines erdves kuriančias ir ugdymo(si) procese naudojančias rajono mokyklas.

Komisija lankydamasi šiose mokyklose įsitikino, kad edukacinės erdvės – tai galimybė išplėsti, pagilinti ugdymo turinį, atliepti skirtingų vaikų poreikius ir gebėjimus. Labai džiugina tai, kad į edukacinių erdvių kūrimą įsitraukia mokyklos bendruomenės. Juk tiesa, kad, kai visiems yra svarbu, tada idėjos, iniciatyvos tampa išgirstos ir pastebėtos.

Norime aptarti ir pristatyti Zarasų „Lakštingalos“ mokyklos ir Zarasų profesinės mokyklos gerąją patirtį, idėjas kuriant vidaus ir lauko edukacines erdves bei jų pritaikymą ugdymui. Šių mokyklų idėjos, patirtis galėtų būti naudinga ir kitoms rajono ugdymo įstaigoms.

Zarasų „Lakštingalos“ mokykla išsiskiria žaisminga ir spalvinga ikimokyklinio amžiaus vaikui artima aplinka, kurioje gausu margaspalvių drugelių, darbščiųjų bitelių, ilgakojų vorų, taškuotų boružėlių… Kiekvieną, įžengusį į šios mokyklos teritoriją, žavi ekologiškas daržas, kuriame kiekviena vaikučių grupė nuo sėklos augina ekologiškas uogas, daržoves ar prieskoninius augalus bei juos puoselėja, laisto, ravi, stebi kaip auga, uosto bei ragauja. „Lakštingalos“ aplinka dėkinga medžių gausa, juose iškeltuose inkiluose gyvena paukšteliai, vaikai stebi jų gyvenimą, pažįsta medžius, paukščius. Meniškai įrengtas gėlynas, kuris estetiškai susilieja su pojūčių taku. Karantino metu lauke rengiamos parodos, kuriose eksponuojami vaikų kūrybiniai darbai. Kai kurios idėjos dar nebaigtos įgyvendinti – Vaikystės gatvė, medžio mokyklėlė, slieko laboratorija, informacinis stendas apie „Lakštingalos“ teritorijoje gyvenančius paukščius…

Zarasų profesinė mokykla išsiskiria skoningai įrengtais gėlynais, gėlių skulptūromis, mažosios architektūros elementais bei kitomis originaliomis kompozicijomis, kurias puoselėja visa mokyklos bendruomenė. Skulptūroms ar architektūros elementams panaudoja pačių mokinių sukurtus gaminius iš metalo, medienos ar kitų medžiagų. Turi šiltnamius bei daržus, todėl gėles ir daržoves užsiaugina patys. Visa mokykla „žaliuoja“, „žydi“, pradedant nuo lauko, mokyklos koridorių, kabinetų, valgyklos, oranžerijos, baigiant erdvėmis net ant mokyklos stogo… Ir tai dar ne viskas, nes planuojama ant stogo sukurti naują edukacinę erdvę, apželdinant ir įrengiant takus. Naujai įrengta sliekų laboratorija, o mokyklos teritorijoje – paukščių girdykla, mineralų ir uolienų kolekcija, žaliojoje klasėje įveisti vynuogynai, įvairių augalų (rožių, alyvų, hortenzijų, sukulentų ir kt.) kolekcijos. Ir dar daug pradėtų, bet dar nebaigtų darbų – atliekų rūšiavimo stendas, mokyklos teritorijos ir artimiausių lankytinų objektų informacinis stendas, „Žuvų parkas“ mokyklos teritorijoje…

Zarasų „Lakštingalos“ mokykla ir Zarasų profesinė mokykla pateiktos nacionalinei mokyklų edukacinių erdvių vertinimo komisijai. Nacionalinis konkurso lygmuo vyks iki 2020 m. rugpjūčio 14 d. Jo metu nacionalinė vertinimo komisija birželio-rugpjūčio mėnesiais lankysis savivaldybių komisijų atrinktose mokyklose ir išrinks nacionalinio lygmens nugalėtojus.

Komisija abiems mokykloms linki sėkmės tolimesniame etape, suspėti įgyvendinti užsibrėžtas originalias idėjas, o visoms nedalyvavusioms konkurse rajono mokykloms – sekti šių mokyklų pavyzdžiu, kuriant edukacines erdves, nepamiršti vaiko, jo amžiaus tarpsnio ypatumų, kad edukacinėse erdvėse vyktų veiklos, o ne tik tarnautų mums, suaugusiems, kad yra gražios, estetiškos. Edukacinės erdvės kuriamos ne dėl konkurso, jos turėtų būti gyvenimo mokykloje dalis, jose vykti kūrybiškas ugdymo(si) procesas.

 

Švietimo ir kultūros skyriaus informacija

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

*Draudžiama www.zarasuose.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio administracijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti www.zarasuose.lt kaip informacijos šaltinį ir naudoti aktyvią www.zarasuose.lt nuorodą.

Publikuojamų straipsnių autorių nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone, tačiau yra kiek įmanoma tiksli ir neklaidinanti. Už pateiktos informacijos aktualumą ir tikslumą atsako jos pateikėjai, mūsų informacijos šaltiniai.

www.zarasuose.lt administracija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi ar pažeidžia įstatymus. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Parašyti komentarą

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami Video

Taip pat skaitykite