Spalį Kaune vyko Lietuvos gamintojų paroda „Rinkis prekę lietuvišką“. Nors turizmo sekto-rius šiame renginyje dalyvauja tik antrus metus, galimybe pristatyti savo gaminius bei paslaugas „Zarasų, Kupiškio ir Pasvalio rajonų turizmo klasterio“ stende pasinaudojo 14 klasterio narių. Norint pabrėžti vis didėjantį keliautojų norą pamatyti netradicines, dar neatrastas vietas, šiemet klasterio stendas pavadintas „Neatrastas turizmas“.
Nuo pradedančiųjų iki verslo vilkų
Pasak projekto „Surink Lietuvą“ vadovės ir koordinatorės Linos Baublienės, paroda „Rinkis prekę lietuvišką“ buvo lyg egzaminas po visų mokymų, skirtų turizmo klasteriui kurti. „Dalyviai galėjo pasitikrinti, kaip moka prisistatyti. Be to, pradedantiesiems paroda suteikė unikalią galimybę pasižiūrėti, ar siūlo-mas produktas, paslauga yra įdomūs keliau-tojams“, – tvirtino L. Baublienė.
Ji taip pat pabrėžė, kad pasirodymas parodoje klasterio narius įkvėpė daugiau ir nuosekliau dirbti turizmo sektoriuje. Poreikis šviesti gali-mus klientus ir stiprinti komunikaciją aktualus kiekvienam verslui – ne tik tais atvejais, kai pristatomos unikalios prekės ar paslaugos, apie kurias mažai girdėta. Šią tiesą paliudijo ir didelė dalyvių įvairovė – nuo itin patyrusių verslų (pvz., Šlyninkos malūnas) iki pagreitį dar tik įgaunančių idėjų (pvz., Antašavos klebonijos teikiamos edukacijos, Dusetų krašto įmonė „Skonus“, gaminanti ledus, ar šeimos restora-nas „Serpent“).
„Brolių medus “ atsiima apdovanojimą
Atsakas į vietinio turizmo pokyčius
Ne paslaptis, kad lietuviai labai mėgsta atostogauti užsienyje. Tačiau gyvenimas karantino sąlygomis šioje srityje paliko ryškų pėdsaką. Pasak L. Baublienės, Lietuvoje pastebėtas ne tik vietinio turizmo suaktyvėji-mas antrojoje vasaros pusėje, bet ir augantis susidomėjimas netradicinėmis, neįprastomis vietomis. „Iki šiol buvo tendencija, kad lietuviai keliauja tik į tradicinius kurortus – Palangą, Druskininkus, Birštoną. O dabar keliautojai ieško naujų, įdomių, dar jų neatrastų Lietuvos vietų. Parodos teikiamą naudą kai kurie dalyviai pastebėjo beveik iškart: išaugo internetinių puslapių lankomumas, padaugėjo užsakymų, skambučių, peržiūrų“, – teigia L. Baublienė.
„Mūsų klasterio tikslas yra populiarinti unikali-as vietas ir parodyti, kad šalia esančiose teritorijose galima susiplanuoti įsimintinas 3–4 dienų išvykas ar ilgesnes atostogas“, – pabrėžia L. Baublienė. Siekiant įgyvendinti šį tikslą, keliautojams siūloma vis daugiau autentiškos edukacinės patirties, kuri skatina sustoti, pamąstyti, įsijausti, o ne tik skubant važiuoti toliau.
Tikroji vertė kuriama per bendradarbiavimą
Pasidžiaugusi klasterio aktyvumu parodoje „Rinkis prekę lietuvišką“, L. Baublienė juokauja, kad ruošiantis jai laukė vienas pagrindinių iššūkių – kaip 14 verslų, kuriuos atstovauja 26 atstovai, idėjas ir norus sutalpinti į 9 kv. m stendą. Pasak jos, sėkmę pavyko pasiekti skatinant tarpusavio palaikymą ir priimant bendrus sprendimus. „Visada kartojame, kad mes nesame konkurentai, mes padedame vieni kitiems rekomenduodami savo kolegas. Jei vienoje vietoje keliautojas puikiai praleido laiką, tai galime rekomenduoti ir kitą, tokį patį išskirtinį paslaugos tiekėją, pas kurį keliautojo irgi laukia malonios patirtys“, – tvirtino ji.
Rekomendacijų svarbą rodo ir agentūros „Keliauk Lietuvoje“ atlikti tyrimai. Jie atskleidė, kad keliautojai informacijos ieško dviem būdais: naudodami „Google“ sistemą ir paisy-dami rekomendacijų. Žmonės nori įsigyti kelionę ir būti tikri, kad joje įgis malonios įsimintinos patirties.
Parodos dalyviai turizmo klasterio stende
Lankytojus stengsis sudominti šiuolaikiškais sprendimais
Nors lietuviai vis labiau domisi unikaliomis vietomis, parodoje pastebėta, kad neretai smalsumas pirmiausia krypsta geografine kryptimi. „Jei kai kurie dar žino, kur yra Zara-sai ar Pasvalys, Kupiškio lokacija daugeliui visai svetima“, – pripažįsta L. Baublienė. Šį trūkumą kitų metų parodoje žadama spręsti pasitelkus interaktyvų žemėlapį. Jis padės ne tik vizualiai šviesti lankytojus, bet ir sistemiškai (per QR kodo funkciją) pateikti išsamią informaciją apie klasteriui priklaus-ančius verslus.
Parodos dalyviai turizmo klasterio stende
Straipsnis yra parengtas siekiant pristatyti Kupiškio rajono vietos veiklos grupės kartu su partneriais Zarasų rajono vietos veiklos grupe bei Pasvalio rajono vietos veiklos grupe įgyvendinamą teritorinio bendradarbiavimo projektą „Turizmo klasterio Zarasų, Kupiškio ir Pasvalio rajonuose kūrimas“ (paraiškos kodas – 44TT-KP-21-1-00901-PR00)“, kuris yra finan-suojamas pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonę „LEADER” veiklos sritį „VVG bendradarbiavimo projektų rengimas ir įgyvendinimas”.
*Draudžiama www.zarasuose.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio administracijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti www.zarasuose.lt kaip informacijos šaltinį ir naudoti aktyvią www.zarasuose.lt nuorodą. Publikuojamų straipsnių autorių nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone, tačiau yra kiek įmanoma tiksli ir neklaidinanti. Už pateiktos informacijos aktualumą ir tikslumą atsako jos pateikėjai, mūsų informacijos šaltiniai. www.zarasuose.lt administracija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi ar pažeidžia įstatymus. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.